Maintenance

27 juni 2023 / 07:00 - 27 juni 2023 / 08:00

Aanpassen authenticatie-instellingen WebDAV en iRODS-protocol op Yoda for Social Sciences
Impact:
Vanaf dinsdag 27 juni zullen medewerkers en studenten die gebruik maken van de Yoda-netwerkschijf en/of de iCommands op Yoda for Social Sciences gebruik moeten maken van data access passwords voor toegang tot hun data via deze interfaces.

Data access passwords zijn tijdelijke wachtwoorden met een geldigheidsduur van 30 dagen. Een Data Access Password maak je via de Yoda-portal aan. Omdat het hier om een tijdelijk wachtwoord gaat, is het nodig om iedere 30 dagen een nieuw tijdelijk wachtwoord te genereren en daarmee het vorige tijdelijke wachtwoord te vervangen.

Een handleiding voor het aanmaken van Data Access Passwords is te vinden op https://www.uu.nl/en/research/yoda/using-data-access-passwords

De authenticatie van de Yoda-portal verandert niet bij deze wijziging.