10 juli 2023 / 08:00 - 10 juli 2023 / 23:59

Nieuwe virusscanner: van Trellix (McAfee) naar Jamf Protect

De virusscanner op UU-Macs gaat veranderen. Waar het nu nog Trellix is (voorheen McAfee genaamd), wordt dit de komende tijd vervangen door Jamf Protect Je hoeft niets te doen: de nieuwe virusscanner vervangt automatisch de oude.

Waarom deze wijziging?
Jamf Protect is een antivirusprogramma dat standaard onderdeel is van Jamf Pro. Hierdoor heeft het een goede integratie met Apple Macintosh en biedt het een nog betere bescherming tegen virussen.

Wat is het verschil?
De applicatie en eventuele pop-ups zien er anders uit. Dit zie je wanneer er bijvoorbeeld een virus is gedetecteerd.

Voor Jamf Protect is geen nieuw privacy statement opgesteld.

Hulp nodig?
Neem contact op met de ICT Servicedesk.